Chat with us, powered by LiveChat

INFORMACJE PRAWNE

Focus Telecom Polska S. A. przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających stronę welyo.pl i media społecznościowe (Facebook, Linkedin), w których Focus ma swoje konto.

W związku z powyższym niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania Pana/Pani danych osobowych przez Focus Telecom Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ostrobramskiej 101A, 04-041 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001170786, posiadająca REGON: 141318537 oraz NIP: 7010108702, o kapitale zakładowym w wysokości 200.700,00 złotych, których jest administratorem danych (zwana dalej „Focus/Administrator danych”).

Podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Focus Telecom Polska S. A. z siedzibą w Warszawie (04-041), przy ul. Ostrobramska 101 A. 

Kontakt z Focus Telecom Polska S. A. jest możliwy poprzez adres e-mail rodo@focustelecom.pl lub pisemnie na ww. adres.

Administrator danych powołał Inspektora Ochrony Danych Izę Chojnacką, z którym kontakt jest możliwy pod adresem mailowym: iod@focustelecom.pl

Administrator danych oraz cele i podstawy prawne:

Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:

Odbiorcy danych:

Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane podmiotom realizującym usługi na rzecz Focus Telecom Polska S. A. tj. kancelariom prawnym, bankom, podmiotom świadczącym obsługę IT i dostawcom systemów informatycznych oraz innym podmiotom uprawnionym – odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

Okres przechowywania:

Pani/Pana dane osobowe przechowywane są:

Pouczenie o prawach:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do cofnięcia każdej zgody w dowolnym momencie; w przypadku przetwarzania danych dla celów marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu. W przypadku skorzystania z tego prawa, zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.

Prawo do skargi:

Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

Prawo do sprzeciwu:

W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, opisanego powyżej z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. 

Wycofanie zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych:

W każdej chwili ma Pani/Pan prawo do wycofania swoich zgód udzielonych na przetwarzanie danych osobowych,  bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgodę można wycofać poprzez wysłanie wiadomości email, a jeżeli byłoby to dla Pani/Pana trudne, także w formie zwykłego listu na adresy: w przypadku wiadomości e-mail: iod@focustelecom.pl., w przypadku zwykłego listu: Focus Telecom Polska S. A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ostrobramskiej 101A

Przetwarzanie danych jest dobrowolne, jednakże jest ono niezbędne do udzielenia odpowiedzi.

ZGODY MARKETINGOWE

Na podstawie przepisu art. 398 ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej, wyrażam zgodę na przesyłanie mi przez spółkę Focus Telecom Polska S.A., oferująca usługi pod marką Welyo, informacji handlowych dotyczących produktów i usług spółki Focus Telecom Polska S.A., oferująca usługi pod marką Welyo. 

Wiem, że zgoda jest dobrowolna i mogę ją wycofać w każdej chwili, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które odbyło się przed wycofaniem. 

Zgoda obejmuje przesyłanie informacji za pośrednictwem: 

​​☐​ poczty elektronicznej; 

​​☐​ połączenia telefonicznego; 

​​☐​ wiadomości SMS; 

​​☐​ wszystkich kanałów komunikacji wskazanych powyżej. 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

POLITYKA PRYWATNOŚCI OBOWIĄZUJĄCA W SERWISIE WWW.FOCUSTELECOM.PL 

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania Pana/-i danych osobowych przez Focus Telecom Polska S.A. z siedzibą w Warszawie. 

1. Administrator danych osobowych 

Administratorem Pana/-i danych osobowych jest Focus Telecom Polska spółka akcyjna z siedzibą w Warszawie, przy ul. Ostrobramskiej 101A, 04-041 Warszawa, oferująca usługi pod marką Welyo, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001170786, posiadająca REGON: 141318537 oraz NIP: 7010108702, o kapitale zakładowym w wysokości 200.700,00 złotych, wpłaconym w całości, dalej „Focus”. 

2. Dane kontaktowe 

W sprawach związanych z przetwarzaniem Pana/-i danych osobowych przez Focus może się Pan/-i skontaktować z Focus: pisemnie, wysyłając pismo na adres siedziby Focus wskazany powyżej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rodo@focustelecom.pl

Focus Telecom Polska S.A. wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych Izę Chojnacką. Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem mailowym: iod@focustelecom.pl

3. Cel oraz podstawa prawna przetwarzania danych. 

Pana/-i dane osobowe są przetwarzane przez Focus: 

W związku z nagrywaniem rozmów telefonicznych na infolinii Focus: 

3.1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci zapewnienia najwyższych standardów obsługi telefonicznej realizowanej przez pracowników Focus, tj. m. in. w celu umożliwienia oceny sposobu prowadzenia rozmów przez pracowników Focus (używany język, stosunek do dzwoniącego, rzetelność udzielanych informacji) oraz ewentualnej poprawy obsługi telefonicznej; 

3.2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci zabezpieczenia interesu prawnego osoby, której dane osobowe zarejestrowano w systemie nagrywania rozmów telefonicznych oraz Focus na wypadek zaistnienia sporu i potrzeby wykazania faktów lub ustaleń; 

3.3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami oraz zabezpieczenia materiału dowodowego. 

Nagrywanie dotyczy zarówno połączeń przychodzących, tj. połączeń inicjowanych przez osobę fizyczną, której dane dotyczą (podmiot danych) jak i połączeń wychodzących, tj. połączeń inicjowanych przez Focus. 

Podmiot danych może w każdym momencie sprzeciwić się nagrywaniu poprzez zakończenie połączenia telefonicznego w każdym momencie rozmowy. 

W związku z zawarciem umowy z Focus lub wyrażeniem zainteresowania ofertą Focus: 

3.4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu zawarcia i realizacji umowy pomiędzy Focus a Panem/-ią; 

3.5. w przypadku wyrażenia przez Pana/-ią zainteresowania ofertą Focus i chęci skorzystania z produktów i/lub usług Focus – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w celu podjęcia działań na Pana/-i żądanie przed zawarciem umowy z Focus, tj. m. in. w celu przestawienia oferty, wysłania dodatkowych materiałów np. cenników, prezentacji, prowadzenia negocjacji; 

3.6. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci kontaktu pomiędzy Focus a kontrahentem Focus, u którego jest Pan/-i zatrudniony/-a w sprawach związanych z zawarciem lub realizacją umowy zawartej pomiędzy Focus a tym kontrahentem bądź w związku z podjęciem działań na żądanie tego kontrahenta przed zawarciem umowy z Focus; 

3.7 w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych przez Focus w celu kontaktu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit.a) RODO 

Focus w postaci odpowiedzi na uwagi i/lub zastrzeżenia przesłane do Focus. 

W związku z prowadzeniem przez Focus marketingu bezpośredniego produktów i usług Focus: 

3.8. w przypadku wyrażenia przez Pana/-ią zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci marketingu bezpośredniego produktów i usług Focus. 

Na powyższych podstawach 3.8, 3.9 Pana/i dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług, a także, aby oferta była pełniejsza i dedykowana dla konkretnego klienta wybrane rozmowy będą nagrywane. Po okresie 6 m-cy nagrywania są usuwane, lub będą niszczone w przypadku cofnięcia zgody. 

3.9. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO– w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci badania satysfakcji klientów. 

3.10. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO– w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci prowadzenia komunikacji, udzielenia odpowiedzi na pytania, w tym w celu nawiązania współpracy. 

W związku z organizowaniem i prowadzeniem przez Focus webinarów oraz innych podobnych wydarzeń: 

3.11. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w celu zawarcia i wykonania umowy na usługę webinaru w związku z zapewnieniem obsługi i uczestnictwa w webinarze, na który użytkownik się zapisał oraz obsługi ewentualnych reklamacji. 

3.12 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa prawnie uzasadnionego interesu Focus, mających zastosowanie do Focus, w szczególności w związku z koniecznością rozliczeń podatkowych, w przypadku gdy Webinar jest świadczeniem odpłatnym. 

3.12 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa prawnie uzasadnionego interesu Focus, mających zastosowanie do Focus, w szczególności w związku z koniecznością rozliczeń podatkowych, w przypadku gdy Webinar jest świadczeniem odpłatnym. 

3.14. w przypadku wyrażenia przez Pana/-ią zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci marketingu bezpośredniego produktów i usług Focus, w związku z udzieleniem dobrowolnej zgody, podczas wypełniania formularza zapisu na webinar. 

3.15. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci badania satysfakcji klientów. 

3.16. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu w postaci archiwizacji materiałów i komunikatów wytworzonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. 

3.17. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci dochodzenia roszczeń i obrony przez roszczeniami 

W związku z udostępnianiem bezpłatnych e-booków oraz innych podobnych materiałów przez Focus: 
3.18. w przypadku wyrażenia przez Pana/-ią zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci marketingu bezpośredniego produktów i usług Focus, w związku z udzieleniem dobrowolnej zgody, podczas wypełniania formularza pobrania i dostarczenia przez Focus bezpłatnych e-booków oraz innych podobnych materiałów. 

3.19. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci badania satysfakcji klientów. 

3.20. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci prowadzenia komunikacji, udzielenia odpowiedzi na pytania, w tym w celu nawiązania współpracy. 

3.21. na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu w postaci archiwizacji materiałów i komunikatów wytworzonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. 

3.22. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Focus w postaci dochodzenia roszczeń i obrony przez roszczeniami 

4. Odbiorcy danych osobowych 

Pana/-i dane osobowe mogą być udostępnianie lub powierzane w celu dalszego przetwarzania podmiotom współpracującym z Focus przy świadczeniu usług, w szczególności podmiotom świadczącym usługi informatyczne, hostingowe, konsultacyjne, marketingowe. 

5. Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich 

Administrator samodzielnie nie będzie przekazywał Pana/-i danych osobowych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 

W wypadkach, w których Focus korzysta z formularzy znajdujących się w portalu LinkedIn lub Facebook, Pana/Pani dane osobowe gromadzone za pomocą takiego formularza będą przetwarzane również odpowiednio przez LinkedIn Ireland Unlimited Company i/lub Facebook Ireland Limited Company jako odrębnych administratorów danych osobowych oraz mogą być przesyłane przez te podmioty poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w szczególności do Stanów Zjednoczonych i Singapuru. Więcej informacji na temat podstawy prawnej transferu danych oraz stosowanych środków bezpieczeństw można znaleźć w politykach prywatności Facebook i LinkedIn. 

6. Okres przechowywania danych osobowych 

Pana/-i dane osobowe będą przechowywane przez Focus przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane. W szczególności: 

6.1. w przypadku wskazanym w pkt. 3.1. powyżej – przez okres 3 miesięcy od zarejestrowania danej rozmowy telefonicznej; 

6.2. w przypadku wskazanym w pkt. 3.2. i 3.3. powyżej – przez okres do upływu terminu przedawnienia roszczeń, które mogą wyniknąć z ustaleń dokonanych podczas danej rozmowy telefonicznej 

6.3. w przypadku wskazanym w pkt. 3.4. powyżej – przez okres do upływu przedawnienia roszczeń, które mogą wyniknąć z zawartej umowy, ustalanego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 

6.4. w przypadku wskazanym w pkt. 3.5. powyżej – do momentu zawarcia umowy z Focus lub jeżeli prowadzone działania nie zostaną zakończone zawarciem umowy przez okres 3 miesięcy od momentu zakończenia ww. działań; 

6.5. w przypadku wskazanym w pkt. 3.6. powyżej – przez okres 1 roku po ostatnim kontakcie lub do upływu terminu przedawnienia roszczeń, które mogą wyniknąć z umowy zawartej przez Focus, jeżeli taka umowa została zawarta ; 

6.6. w przypadku wskazanym w pkt. 3.7. powyżej – przez okres 1 roku po rozpatrzeniu uwag i/lub zastrzeżeń; 

6.7. w przypadku wskazanym w pkt. 3.8. powyżej – do momentu wycofania przez Pana/-ią zgody na otrzymywanie informacji handlowych lub wykorzystywanie przez Focus urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących lub do momentu skutecznego zrealizowania wniesionego przez Pana/-ią sprzeciwu wobec przetwarzania; 

6.8. w przypadku wskazanym w pkt. 3.9 powyżej – do momentu zgłoszenia sprzeciwu; 

6.9. w przypadku wskazanym w pkt 3.10 powyżej – przez okres przez okres niezbędny do obsługi zapytania lub do czasu wniesienia sprzeciwu. 

6.10. w przypadku wskazanym w pkt. 3.11. powyżej – przez okres do upływu przedawnienia roszczeń, które mogą wyniknąć z zawartej umowy, ustalanego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

6.11. w przypadku wskazanym w pkt. 3.12. powyżej – przez okres do upływu przedawnień roszczeń wynikających z przepisów podatkowych. 

6.12. w przypadku wskazanym w pkt. 3.13. powyżej – przez okres niezbędny do obsługi zapytania lub do czasu wniesienia sprzeciwu. 

6.13. w przypadku wskazanym w pkt. 3.14. powyżej – przez okres do momentu wycofania przez Pana/-ią zgody na otrzymywanie informacji handlowych lub wykorzystywanie przez Focus urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących lub do momentu skutecznego zrealizowania wniesionego przez Pana/-ią sprzeciwu wobec przetwarzania. 

6.14. w przypadku wskazanym w pkt. 3.15. powyżej – przez okres do czasu wniesienia sprzeciwu. 

6.15. w przypadku wskazanym w pkt. 3.16. powyżej – przez okres niezbędny do obsługi zapytania lub do czasu wniesienia sprzeciwu. 

6.16. w przypadku wskazanym w pkt. 3.17. powyżej – przez okres do czasu przedawnienia roszczeń. 

6.17. w przypadku wskazanym w pkt. 3.18. powyżej – przez okres do momentu wycofania przez Pana/-ią zgody na otrzymywanie informacji handlowych lub wykorzystywanie przez Focus urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących lub do momentu skutecznego zrealizowania wniesionego przez Pana/-ią sprzeciwu wobec przetwarzania. 

6.18. w przypadku wskazanym w pkt. 3.19. powyżej – przez okres do czasu wniesienia sprzeciwu. 

6.19. w przypadku wskazanym w pkt. 3.20. powyżej – przez okres do obsługi zapytania lub do czasu wniesienia sprzeciwu; 

6.20. w przypadku wskazanym w pkt. 3.21. powyżej – przez okres do czasu wniesienia sprzeciwu. 

6.21. w przypadku wskazanym w pkt. 3.22. powyżej – przez okres do czasu przedawnienia roszczeń. 

7. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych 

W związku z przetwarzaniem Pana/-i danych osobowych przez Focus przysługują Panu/-i następujące prawa: 

7.1. prawo do żądania od Focus dostępu do Pana/-i danych osobowych; 

7.2. prawo do żądania sprostowania Pana/-i danych osobowych; 

7.3. prawo do żądania usunięcia Pana/-i danych osobowych; 

7.4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania Pana/-i danych osobowych; 

7.5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/-i danych osobowych przez Focus w przypadkach wskazanych w pkt. 3.1. – 3.3. oraz 3.13-3.22. powyżej; 

7.6. prawo do przeniesienia Pana/-i danych osobowych, jeżeli przetwarzanie Pana/-i danych osobowych odbywa się na w oparciu o Pana/-i zgodę lub w celu zawarcia lub realizacji umowy, której jest Pan/-i stroną (pkt. 3.4., 3.5., 3.14 i 3.18. powyżej) oraz jeżeli to przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany; 

7.7. prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie Pana/-i danych osobowych odbywa się w oparciu o Pana/-i zgodę, z tym zastrzeżeniem, że cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; 

7.8. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem Pana/-i danych osobowych przez Focus. 

8. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych 

Podanie przez Pana/-ią danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić zawarcie umowy o świadczeniu usług lub podjęcia działań na żądanie zawarciem umowy z Focus, jeżeli Pan/-i lub podmiot Pana/-ią zatrudniający wyrazi zainteresowanie ofertą Focus. 

Podanie przez Pana/-ią danych osobowych w celu prowadzenia przez Focus marketingu bezpośredniego produktów i usług Focus oraz jest całkowicie dobrowolne. Może Pan/-i cofnąć zgodę na prowadzenie przez Focus marketingu bezpośredniego produktów i usług Focus w dowolnym momencie, jednakże cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań dokonanych przed takim cofnięciem. 

9. Administrator wykorzystuje pliki cookies w celu dostosowania treści, które są Ci wyświetlane lub też aby zaoferować Ci pomóc. Na stronie portalu wykorzystujemy pliki przedstawione w tabeli poniżej. W celu zarządzania plikami cookies, zmień ustawienia plików cookies w przeglądarce, z której korzystasz: 

  

W przeglądarce Firefox 

https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek-i-danych-stron-firefox?redirectslug=usuwanie-ciasteczek&redirectlocale=pl

W przeglądarce Google Chrome 

https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

W przeglądarce Internet Explorer 10 

https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak-usun%C4%85%C4%87-pliki-cookie-w-programie-internet-explorer-bca9446f-d873-78de-77ba-d42645fa52fc

W przeglądarce Microsoft Edge 

https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/wy%C5%9Bwietlanie-i-usuwanie-historii-przegl%C4%85darki-w-programie-microsoft-edge-00cf7943-a9e1-975a-a33d-ac10ce454ca4

W przeglądarce Safari 

https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac

W przeglądarce Opera 

https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies

  

Lista plików cookies 

Klucz ciasteczka Domena Ścieżka Typ ciasteczka Wygaśnięcie Opis 
__lc_cst .accounts.livechatinc.com /v2/customer/token Strona trzecia 1 rok 1 miesiąc Niezbędne do funkcjonalności funkcji chat-box na stronie. 
PHPSESSID focustelecom.pl Pierwsza strona Sesja Ciasteczko generowane przez aplikacje oparte na języku PHP. To ogólnego zastosowania identyfikator służący do utrzymania zmiennych sesji użytkownika. Zazwyczaj jest to losowo generowany numer, sposób jego wykorzystania może być specyficzny dla strony, ale dobrym przykładem jest utrzymanie statusu zalogowania użytkownika między stronami. 
li_gc .linkedin.com Strona trzecia 6 miesięcy Używane do przechowywania zgody gościa na używanie ciasteczek do celów nieistotnych 
AnalyticsSyncHistory .linkedin.com Strona trzecia 1 miesiąc Używane do przechowywania informacji o czasie synchronizacji z ciasteczkiem lms_analytics dla użytkowników w Wyznaczonych Krajach 
__lc_cid .accounts.livechatinc.com /v2/customer/token Strona trzecia 1 rok 1 miesiąc Niezbędne do funkcjonalności funkcji chat-box na stronie. 
_ga_Z8CYS77HY3 .focustelecom.pl Pierwsza strona 1 rok 1 miesiąc To ciasteczko jest używane przez Google Analytics do zachowania stanu sesji. 
_ga .focustelecom.pl Pierwsza strona 1 rok 1 miesiąc Ta nazwa ciasteczka jest związana z Google Universal Analytics – co jest znaczącą aktualizacją bardziej powszechnie używanej usługi analitycznej Google. To ciasteczko służy do odróżniania unikalnych użytkowników poprzez przypisanie losowo wygenerowanego numeru jako identyfikator klienta. Jest dołączane do każdego żądania strony w witrynie i służy do obliczania danych o odwiedzających, sesjach i kampaniach dla raportów analitycznych witryn. 
_gcl_au .focustelecom.pl Pierwsza strona 3 miesiące Używane przez Google AdSense do eksperymentowania z efektywnością reklam na różnych witrynach korzystających z ich usług 
_fbp .focustelecom.pl Pierwsza strona 3 miesiące Używane przez Meta do dostarczania serii produktów reklamowych, takich jak licytacja w czasie rzeczywistym od reklamodawców stron trzecich 
IDE .doubleclick.net Strona trzecia 1 rok To ciasteczko jest ustawiane przez Doubleclick i przekazuje informacje o tym, jak użytkownik końcowy korzysta ze strony internetowej oraz o wszelkiej reklamie, którą użytkownik mógł zobaczyć przed odwiedzeniem wspomnianej strony. 
YSC .youtube.com Strona trzecia Sesja To ciasteczko jest ustawiane przez YouTube do śledzenia wyświetleń osadzonych filmów. 
VISITOR_INFO1_LIVE .youtube.com Strona trzecia 6 miesięcy To ciasteczko jest ustawiane przez Youtube w celu śledzenia preferencji użytkownika dotyczących filmów Youtube osadzonych na stronach; może również określić, czy odwiedzający stronę korzysta z nowej czy starej wersji interfejsu Youtube. 
test_cookie .doubleclick.net Strona trzecia 15 minut To ciasteczko jest ustawiane przez DoubleClick (które jest własnością Google) w celu ustalenia, czy przeglądarka odwiedzającego witrynę obsługuje ciasteczka. 
lidc .linkedin.com Strona trzecia 1 dzień To jest ciasteczko 1 strony firmy Microsoft MSN, które zapewnia prawidłowe funkcjonowanie tej strony internetowej. 
bcookie .linkedin.com Strona trzecia 1 rok To jest ciasteczko 1 strony firmy Microsoft MSN do udostępniania zawartości strony internetowej za pośrednictwem mediów społecznościowych. 
UserMatchHistory .linkedin.com Strona trzecia 1 miesiąc To ciasteczko jest używane do śledzenia odwiedzających w celu prezentowania bardziej trafnych reklam na podstawie preferencji odwiedzającego. 
bscookie .www.linkedin.com Strona trzecia 1 rok Używane przez usługę społecznościową LinkedIn do śledzenia korzystania z osadzonych usług. 
li_sugr .linkedin.com Strona trzecia 3 miesiące  
_wpfuj focustelecom.pl Pierwsza strona 1 rok  
_uc_initial_landing_page .focustelecom.pl Pierwsza strona 12 dni  
_uc_last_referrer .focustelecom.pl Pierwsza strona 12 dni  
_wpfuuid focustelecom.pl Pierwsza strona 1 rok 1 miesiąc  
__oauth_redirect_detector accounts.livechatinc.com Strona trzecia 24 sekundy  
_uc_visits .focustelecom.pl Pierwsza strona 12 dni  
_uc_referrer .focustelecom.pl Pierwsza strona 12 dni  
_uc_current_session .focustelecom.pl Pierwsza strona 1 godzina  

  

10. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany polityki prywatności, o ile będzie wymagać tego obowiązujące prawo, ulegną zmianie warunki technologiczne funkcjonowania strony internetowej lub ulegną zmianie praktyki biznesowe. 

Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje począwszy od 13. maja 2025 r.

Jak poradzić sobie ze spadkiem sprzedaży samochodów po wejściu WLTP?

Jak poradzić sobie ze spadkiem sprzedaży samochodów po WLTP?

Branża automotive stanęła przed nowym wyzwaniem. Po wejściu w życie WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), salony samochodowe mierzą się z gwałtownym spadkiem sprzedaży. Jak skutecznie odpowiedzieć na ten kryzys i utrzymać rentowność? Podpowiadamy, jak wykorzystać ten czas na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Co to jest WLTP i dlaczego ma znaczenie?

WLTP wprowadziło nową jakość do homologacji pojazdów. Zmiana ta to odpowiedź na zarzuty dotyczące manipulowania wartościami zużycia paliwa i emisji spalin przez producentów. Dzięki nowym, bardziej realistycznym testom, wyniki lepiej odzwierciedlają rzeczywiste warunki drogowe. Jednak dla branży oznacza to utrudnienia.

Efekt? Spadek dostępności samochodów i ograniczenie liczby wersji modelowych.

Czy WLTP to koniec sprzedaży nowych aut?

Kryzys jest realny, ale nie bez wyjścia. Sprzedaż nowych aut spada, a prognozy na kolejne lata nie napawają optymizmem. Co gorsza, od września przyszłego roku wejdzie w życie kolejna regulacja – RDE (Real Driving Emission), która może przedłużyć obecne trudności.

Dealerzy powinni zastanowić się nad nową strategią. Warto skoncentrować się na:

Jak poprawić obsługę klienta w salonach samochodowych?

Klienci są coraz bardziej wymagający. W dobie internetu łatwo monitorują rynek i porównują oferty. To oznacza, że standardowa obsługa przestaje wystarczać. Badania pokazują, że zadowoleni klienci generują największe zyski – zarówno poprzez powtarzalne zakupy, jak i polecenia.

Jakie działania mogą pomóc?

  1. Digitalizacja obsługi klienta – wprowadzenie systemów CRM do zarządzania relacjami.
  2. Ulepszenie usług posprzedażowych – od napraw po personalizowane propozycje produktów.
  3. Aktywne utrzymywanie kontaktu – regularne aktualizacje dla klientów o nowościach i promocjach.

Wykorzystaj kryzys na korzyść swojej marki

Trudne czasy to idealny moment na zmiany. Polska branża automotive wciąż boryka się z niską jakością obsługi klienta. Kryzys związany z WLTP to okazja, aby nadrobić zaległości i zdobyć przewagę na rynku.

Postaw na reorganizację kontaktów z klientami i inwestycję w innowacje. Dobrze zaplanowana strategia może przekształcić czas spadków w solidny fundament pod przyszły rozwój.

FAQ (często zadawane pytania)

1. Co to jest WLTP?

WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) to nowe, bardziej rygorystyczne testy emisji spalin i zużycia paliwa dla pojazdów. Mają one zapewnić wyniki bliższe rzeczywistym warunkom jazdy.

2. Jak WLTP wpłynęło na sprzedaż samochodów?

WLTP spowodowało opóźnienia w dostępności nowych modeli oraz ograniczenie liczby dostępnych wersji pojazdów. W efekcie nastąpił spadek sprzedaży aut.

3. Jak dealerzy mogą poradzić sobie ze spadkiem sprzedaży po WLTP?

Dealerzy mogą skupić się na poprawie obsługi klienta, rozwinięciu oferty usług dodatkowych i wprowadzeniu innowacyjnych rozwiązań cyfrowych w kontaktach z klientami.

4. Co to jest RDE i dlaczego jest istotne?

RDE (Real Driving Emission) to nowy standard mierzenia emisji spalin w rzeczywistym ruchu drogowym. Wejdzie w życie w 2024 roku, przedłużając wyzwania związane z WLTP.

5. Jakie są korzyści z inwestowania w obsługę klienta?

Lepsza obsługa klienta buduje lojalność, zwiększa zadowolenie klientów i przynosi większe zyski z powtarzalnych zakupów i usług dodatkowych.

AI – sztuczna inteligencja na zawsze zmieni obsługę klienta. W jaki sposób?

AI – sztuczna inteligencja na zawsze zmienia obsługę klienta. W jaki sposób?

Sztuczna inteligencja (AI) już teraz kształtuje biznes na wielu poziomach. Jak wpłynie na obsługę klienta? Czy automatyzacja to uniwersalna odpowiedź na wyzwania Customer Experience? Odpowiedzi kryją się w potencjale AI, która łączy nowoczesną technologię z ludzką inteligencją, zapewniając firmom przewagę na dynamicznym rynku.

Automatyzacja obsługi klienta – fundament nowoczesnych usług

AI to nie tylko modne hasło – to rzeczywistość, która przekształca obsługę klienta. Automatyzacja, od zamawiania jedzenia po umawianie wizyt, pozwala firmom oszczędzać czas i koszty, a klientom korzystać z szybszej i bardziej efektywnej pomocy. Prognozy wskazują, że już teraz niemal 85% interakcji z klientami może zostać zautomatyzowanych, co przekłada się na większą wygodę dla wszystkich stron.

Automatyzacja ma swoje ograniczenia, ale to właśnie AI pozwala je przekraczać. Wprowadza elementy inteligencji do obsługi, analizując dane i reagując w czasie rzeczywistym na potrzeby klientów. To przyszłość, w której codzienne problemy będą rozwiązywane niemal natychmiast, a proste zapytania – obsługiwane automatycznie, bez udziału człowieka.

AI w Contact Center – partner dla konsultanta

W Contact Center AI wspiera konsultantów, usprawniając procesy i dostarczając kluczowych danych w czasie rzeczywistym. Dzięki technologii przetwarzania języka naturalnego AI „rozumie” klientów – dosłownie i w przenośni. Boty głosowe, takie jak natural speech czy text2speech, z powodzeniem realizują zadania takie jak umawianie wizyt czy udzielanie informacji o statusie zgłoszeń.

AI to jednak nie tylko automatyzacja. To także zaawansowana analiza emocji klienta na podstawie mowy. Wyobraź sobie system, który „wyczuwa” frustrację i sugeruje konsultantowi bardziej empatyczne podejście – to już się dzieje! AI pomaga zatem nie tylko w rozwiązywaniu problemów, ale także w budowaniu relacji z klientami.

AI w obsłudze klienta – niezbędny element personalizacji

Sztuczna inteligencja zyskuje na znaczeniu, ponieważ pozwala firmom oferować bardziej spersonalizowaną obsługę. Tworzenie wzorców odpowiedzi, analiza historii zakupów czy przewidywanie potrzeb klienta – to obszary, w których AI odgrywa kluczową rolę. Jednak nawet najlepszy model AI wymaga „szkolenia”. Firmy muszą inwestować w dane i workflow, aby przygotować swoje systemy na obsługę bardziej skomplikowanych zapytań.

Personalizacja z pomocą AI oznacza, że klienci otrzymują odpowiedzi dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. To poziom obsługi, który buduje lojalność i wyróżnia markę na tle konkurencji.

Czy AI to przyszłość obsługi klienta?

Krótka odpowiedź brzmi: tak, ale z pewnymi zastrzeżeniami. Sztuczna inteligencja nie jest rozwiązaniem na każde wyzwanie w obsłudze klienta. Wciąż wymaga odpowiedniego przygotowania danych i ciągłego udoskonalania modeli. Niemniej jednak AI już teraz odgrywa kluczową rolę w podnoszeniu jakości obsługi i może stać się fundamentem nowoczesnych strategii Customer Experience.

Przyszłość obsługi klienta z AI to nie tylko automatyzacja, ale również większa efektywność, personalizacja i lepsze zrozumienie klienta. Czy Twoja firma jest gotowa na tę rewolucję?

FAQ

1. Jak AI wspiera konsultantów w Contact Center?

AI analizuje dane w czasie rzeczywistym, dostarcza wskazówek konsultantom i automatyzuje proste zadania, takie jak odpowiadanie na często zadawane pytania.

2. Czy AI może całkowicie zastąpić ludzkich konsultantów?

Nie. AI świetnie sprawdza się w prostych i powtarzalnych zadaniach, ale bardziej złożone problemy nadal wymagają ludzkiej interwencji.

3. Jak AI personalizuje obsługę klienta?

AI analizuje dane o klientach, takie jak historia zakupów, preferencje i wcześniejsze interakcje, aby oferować rozwiązania idealnie dopasowane do ich potrzeb.

4. Jakie są ograniczenia sztucznej inteligencji w obsłudze klienta?

AI wymaga dużej ilości danych i odpowiedniego szkolenia modeli. Bez tego nie poradzi sobie z bardziej skomplikowanymi zapytaniami.

5. Czy AI to dobra inwestycja dla każdej firmy?

Tak, ale sukces zależy od odpowiedniego wdrożenia, integracji z procesami firmy i przygotowania zespołu do pracy z AI.

Szukasz bezpiecznego rozwiązania contact center?

Szukasz bezpiecznego rozwiązania contact center?

Bezpieczeństwo danych to podstawa w nowoczesnym biznesie. Nie chodzi tylko o zabezpieczenie informacji przed cyberatakami, ale także o gwarancję nieprzerwanej dostępności usług, które umożliwiają kontakt z klientami. Jak więc wybrać bezpieczne rozwiązanie contact center? Oto, na co warto zwrócić uwagę.

Bezpieczeństwo w chmurze vs. rozwiązania stacjonarne

Wokół chmury narosło wiele mitów, w tym przekonanie, że jest mniej bezpieczna od rozwiązań stacjonarnych. To błąd!

Zagrożenia istnieją w każdej formie – zarówno w chmurze, jak i w lokalnych systemach. Może dojść do kradzieży danych poprzez włamanie do systemu, ale też przez kradzież fizyczną sprzętu. Co więcej, nawet całkowite odłączenie systemu od sieci nie eliminuje ryzyka, bo cyberprzestępcy coraz częściej stosują tzw. „ataki socjotechniczne”.

Kluczowa różnica? W rozwiązaniach chmurowych nad bezpieczeństwem danych czuwa sztab specjalistów, których usługi byłyby kosztowne do utrzymania w strukturach Twojej firmy. Dlatego chmura to opcja bardziej opłacalna, a jednocześnie skalowalna i szybka w implementacji.

Bezpieczne contact center – co oferuje chmura?

Kierownicy IT doceniają chmurę nie tylko za bezpieczeństwo, ale też za jej elastyczność i niezawodność. Przechowywanie danych w chmurze pozwala na szybkie skalowanie zasobów i dostęp do danych z dowolnego miejsca, co jest kluczowe w nowoczesnych organizacjach.

W rozwiązaniach chmurowych za zabezpieczenia odpowiada dostawca, który musi spełniać określone normy i posiadać certyfikaty, takie jak ISO. Dzięki temu zyskujesz pewność, że Twoje dane są chronione przed awariami, pożarami czy przerwami w dostępie.

Jak sprawdzić, czy contact center spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa?

Oto kilka krytycznych obszarów, które warto przeanalizować:

  1. Zabezpieczenie dostępu
    • Czy system wymaga silnych haseł?
    • Czy wymusza okresową zmianę hasła i automatyczne wylogowanie po określonym czasie?
  2. Monitoring aktywności użytkowników
    • Każda operacja powinna być rejestrowana. Dzięki temu możliwe jest spełnienie wymagań prawnych, np. RODO.
  3. Szyfrowanie transmisji danych
    • Sprawdź, czy system używa nowoczesnych protokołów szyfrowania, a w razie potrzeby umożliwia korzystanie z VPN lub dedykowanych łączy.
  4. Poziomy uprawnień
    • Upewnij się, że system pozwala na definiowanie różnych poziomów dostępu, by ograniczyć ryzyko nieautoryzowanych działań.
  5. Bezpieczeństwo w dostępie dostawcy
    • Dostawca powinien mieć precyzyjnie określone procedury dostępu do Twoich danych – tylko wybrani pracownicy i wyłącznie w uzasadnionych sytuacjach.

Wybór odpowiedniego dostawcy contact center

Nawet najlepsze rozwiązanie technologiczne nie zadziała, jeśli dostawca nie wdroży go prawidłowo. Oto, co warto zweryfikować:

Podsumowanie – bezpieczne rozwiązanie contact center

Bezpieczne rozwiązanie contact center to połączenie nowoczesnej technologii, odpowiednich zabezpieczeń i sprawdzonego dostawcy. Wybierając rozwiązanie chmurowe, oszczędzasz czas i pieniądze, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo swoich danych.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź nasze artykuły na temat VoIP, monitorowania pracowników i uruchamiania call center.


FAQ

1. Jakie są kluczowe zabezpieczenia contact center w chmurze?

Systemy powinny oferować szyfrowanie transmisji danych, monitoring aktywności użytkowników i możliwość definiowania różnych poziomów uprawnień.

2. Dlaczego warto wybrać dostawcę z certyfikatem ISO?

Certyfikaty ISO potwierdzają zgodność z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, co zapewnia ochronę Twoich danych w każdej sytuacji.

3. Czy chmura jest bezpieczniejsza od rozwiązań stacjonarnych?

Tak, ponieważ nad bezpieczeństwem danych czuwa zespół specjalistów, a dane są przechowywane w wielu lokalizacjach, co minimalizuje ryzyko utraty.

4. Czym jest SLA i dlaczego jest ważne?

Service Level Agreement to umowa, która gwarantuje czas reakcji i usunięcia awarii, zapewniając ciągłość działania Twojego contact center.

5. Jak sprawdzić, czy dostawca jest wiarygodny?

Zwróć uwagę na certyfikaty, status operatora telekomunikacyjnego oraz procedury bezpieczeństwa i przechowywania danych.

Rozwój rynku ICT – cz. 3

Cały świat mówi CLOUD – rozwój rynku ICT

O co tyle szumu? Cloud computing na tapecie

Technologia cloud computing zalewa nas newsami. Kilkaset publikacji miesięcznie, od ciekawostek po rewolucyjne prognozy. W tej burzy informacji trudno nie zgubić się w szczegółach, ale jedno jest pewne: cloud computing to przyszłość ICT. Przyjrzyjmy się, dlaczego chmura jest na ustach całego świata i jakie trendy wyznacza.

Chmura, czyli przechowywanie i przetwarzanie danych na serwerach zewnętrznych, zrewolucjonizowała sposób, w jaki korzystamy z technologii. Bez instalowania oprogramowania na komputerze – logujesz się i działasz! Opcje są różnorodne: od chmur publicznych (np. Amazon), przez prywatne (dla firm), po hybrydowe, które łączą zalety obu.

As a Service – magiczne słowa w chmurze

Najbardziej fascynującą cechą chmury jest model usługowy – as a service. To on napędza cały rynek ICT. Trzy główne kategorie – SaaS, PaaS, IaaS – dominują, ale kreatywność firm IT wprowadzających nowe „as a service” zdaje się nie mieć końca.

Przykłady? Oto one:

Lista nie ma końca – każda firma IT dokłada swoją cegiełkę, oferując coraz bardziej wyspecjalizowane rozwiązania.

Dlaczego warto wybrać chmurę? Korzyści dla biznesu i nie tylko

Co napędza rozwój technologii chmurowych? Po stronie dostawców to przede wszystkim optymalizacja zasobów – mniej sprzętu, mniejsze zużycie energii i łatwiejsze zarządzanie. Użytkownicy zaś doceniają:

Nie dziwi więc, że biznesy z sektora MSP i użytkownicy indywidualni coraz chętniej korzystają z chmury, doceniając jej elastyczność i wygodę.

Chmura w Polsce – świadomość rośnie

Jeszcze kilka lat temu chmura była w Polsce niszowym rozwiązaniem. W 2012 roku tylko 9% użytkowników znało tę technologię. Ale prognozy są obiecujące: Gartner szacuje, że już w 2016 roku 36% naszych danych będzie przechowywanych w chmurze. Czy możemy sobie wyobrazić przyszłość bez niej? Raczej nie!

Co czeka rynek ICT? Prognozy na przyszłość

Eksperci są zgodni: nadchodzą złote czasy dla technologii cloud computing. IDC prognozuje wzrost wydatków w branży ICT o 5,7%, a Gartner przewiduje, że wartość rynku IT osiągnie 3,7 bln USD. Co napędza ten wzrost? Mobilność, przetwarzanie dużych ilości danych (Big Data) i oczywiście chmura.

Cloud computing nie tylko zostaje na dłużej – staje się sercem nowoczesnych rozwiązań. Czas płynąć z tym trendem!

FAQ: Rozwój rynku ICT i cloud computing

1. Co to jest technologia cloud computing?

Cloud computing to model przetwarzania i przechowywania danych na zewnętrznych serwerach, dostępny z dowolnego miejsca dzięki internetowi.

2. Jakie są główne korzyści korzystania z chmury?

Dostępność, niższe koszty użytkowania, skalowalność, bezpieczeństwo danych i łatwość zarządzania.

3. Czym różnią się chmury publiczne, prywatne i hybrydowe?

Chmury publiczne są dostępne dla ogółu użytkowników (np. Amazon), prywatne są dedykowane konkretnej firmie, a hybrydowe łączą zalety obu rozwiązań.

4. Jakie rodzaje usług oferuje model „as a service”?

Najpopularniejsze to SaaS, PaaS i IaaS, ale istnieje wiele innych jak MaaS, Baas czy Network as a Service.

5. Czy cloud computing jest przyszłością rynku ICT?

Tak, chmura to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów ICT, napędzający inwestycje w mobilność, Big Data i sieci społecznościowe.

Niezawodne techniki sprzedaży – nowe technologie

Niezawodne techniki sprzedaży – nowe technologie

Dlaczego to takie ważne? Dzisiejszy klient ma więcej narzędzi niż kiedykolwiek, by porównywać oferty i podejmować świadome decyzje. Naszą odpowiedzią są techniki, które łączą profesjonalizm z technologicznym wsparciem.

1. Obsługa klienta na najwyższym poziomie

Dobry sprzedawca to podstawa, ale nawet najlepszy potrzebuje wsparcia technologicznego. Automatyzacja powtarzalnych działań, takich jak generowanie połączeń czy udostępnianie pełnej historii kontaktu z klientem, pozwala zespołom sprzedaży skupić się na rozwijaniu kompetencji miękkich.

Zintegrowany system obsługi eliminuje chaos, umożliwiając płynną wymianę informacji między zespołami. Dzięki temu klient nie musi powtarzać swojej historii za każdym razem, gdy kontaktuje się z firmą. Efekt? Szybsze rozwiązywanie problemów i budowanie trwałych relacji.

2. Optymalizacja procesu sprzedaży

Zespoły sprzedaży często tracą czas na przełączanie się między systemami czy ręczne raportowanie działań. To prosta droga do zgubienia leadów czy opóźnień w reakcji na zapytania klientów. Właśnie tu z pomocą przychodzą wielokanałowe systemy komunikacji, które synchronizują dane z różnych źródeł.

Dzięki takim rozwiązaniom wszystkie informacje są w jednym miejscu. Możliwość omijania poczty głosowej czy automatycznego przypomnienia o kluczowych zadaniach znacząco zwiększa efektywność pracy, a sprzedawcy mogą skupić się na tym, co naprawdę ważne – na klientach.

3. Integracja komunikacji z bazą wiedzy o klientach

Technologia pozwala zintegrować system komunikacji z bazą danych o klientach, na przykład CRM. Dzięki temu sprzedawca zyskuje dostęp do szczegółowych informacji o preferencjach i historii współpracy z klientem.

Jedno narzędzie wystarczy, by zobaczyć pełny obraz klienta i dostosować ofertę do jego potrzeb. Ogranicza to czas poświęcony na administrację, jednocześnie zwiększając skuteczność sprzedaży.

4. Widżety kontaktowe na stronie

Widżety kontaktowe to prosty, ale niezwykle skuteczny sposób na podniesienie konwersji. Dzięki nim potencjalni klienci mogą w łatwy sposób zostawić swój numer telefonu, a konsultanci oddzwaniają w dogodnym dla nich czasie.

Możliwość personalizacji widżetów, zarówno pod względem wyglądu, jak i komunikatu, sprawia, że są one równie efektywne dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw. Efekt? Lepsza dostępność, krótszy czas reakcji i większa liczba zadowolonych klientów.

5. Nagrania rozmów w celach szkoleniowych

Nagrywanie rozmów to coś więcej niż kontrola jakości – to prawdziwa kopalnia wiedzy. Analiza nagrań pozwala identyfikować błędy i sukcesy, a także służy jako materiał szkoleniowy dla nowych pracowników.

Dzięki nagraniom zespół sprzedaży stale się rozwija, a klienci zyskują coraz wyższą jakość obsługi. To inwestycja, która zwraca się zarówno w postaci wyższych wyników, jak i większej satysfakcji klientów.

Podsumowanie

Nowoczesne techniki sprzedaży oparte na technologii to klucz do sukcesu na wymagającym rynku. Dzięki nim możesz zwiększyć efektywność, zaoszczędzić czas i zbudować trwałe relacje z klientami. Welyo pomaga Ci być o krok przed konkurencją – gotowy na zmiany?

FAQ – Często zadawane pytania

1. Jakie technologie najlepiej wspierają sprzedaż?

Najlepiej sprawdzają się wielokanałowe systemy komunikacji, CRM-y oraz narzędzia do automatyzacji kontaktów, które eliminują powtarzalne zadania i synchronizują dane.

2. Czy warto wdrożyć widżety kontaktowe w małej firmie?

Oczywiście! Widżety kontaktowe są łatwe w implementacji i znacząco podnoszą współczynnik konwersji, nawet w niewielkich biznesach.

3. Jak nagrania rozmów pomagają w sprzedaży?

Nagrania rozmów pozwalają analizować błędy i sukcesy, służą jako materiał szkoleniowy dla zespołu i pomagają stale podnosić jakość obsługi.

4. Czy integracja systemów jest skomplikowana?

Proces integracji zależy od narzędzi, ale większość nowoczesnych systemów oferuje intuicyjne rozwiązania, które nie wymagają zaawansowanej wiedzy technicznej.

5. Jakie korzyści daje optymalizacja procesu sprzedaży?

Optymalizacja pozwala zaoszczędzić czas, ograniczyć liczbę błędów i zwiększyć skuteczność działań sprzedażowych, dzięki czemu zespół może skupić się na budowaniu relacji z klientami.

Trudności z rezerwacją wizyt? Sprawdź 5 sposobów na zwiększenie dostępności rejestracji placówki medycznej

Dlaczego dostępność rejestracji jest kluczowa?

Czy zdarzyło Ci się, że pacjent rezygnował z usług Twojej placówki, bo nie mógł się dodzwonić? Trudności z rezerwacją wizyt, zatłoczone linie telefoniczne czy długi czas oczekiwania to codzienne wyzwania, które nie tylko frustrują pacjentów, ale także negatywnie wpływają na reputację placówki. W efekcie możesz tracić cennych pacjentów i pogarszać oceny swojej rejestracji.

Dziś pacjenci oczekują łatwej, szybkiej i profesjonalnej obsługi. W jaki sposób zwiększyć dostępność rejestracji placówki medycznej? Oto 5 sprawdzonych sposobów, które usprawnią procesy, podniosą jakość obsługi i zbudują lojalność pacjentów.

1. Automatyzacja systemu rezerwacji

Zastosowanie nowoczesnych systemów automatyzacji, takich jak Welyo Contact Center, pozwala na znaczne usprawnienie procesu rejestracji. Inteligentne narzędzia, takie jak VoiceBot, umożliwiają pacjentom rezerwację wizyt za pomocą głosu, eliminując konieczność oczekiwania na połączenie. Automatyzacja uwalnia zasoby ludzkie, umożliwiając personelowi skupienie się na bardziej złożonych zadaniach.

Przykład? Pacjent może zarezerwować wizytę w kilka sekund, wybierając dostępny termin bez udziału konsultanta. Efekt? Zadowoleni pacjenci i odciążona administracja.

2. Optymalizacja obsady telefonicznej

Niedostateczna liczba pracowników obsługujących rejestrację w godzinach szczytu to prosty przepis na frustrację pacjentów. Dzięki systemowi Welyo Contact Center możesz dokładnie analizować dane i dostosowywać obsadę do rzeczywistego ruchu. Rozdzielanie połączeń do odpowiednich osób skraca czas oczekiwania i zwiększa efektywność.

Przy odpowiednim zarządzaniu obsadą telefoniczną eliminujesz kolejki i zapewniasz lepsze doświadczenia dla pacjentów, jednocześnie dbając o płynność pracy zespołu.

3. Wprowadzenie opcji „call-back”

Opcja „oddzwonimy do Ciebie” to proste, ale niezwykle skuteczne rozwiązanie. Pacjent pozostawia swój numer kontaktowy, a personel rejestracji oddzwania w dogodnym momencie. Rozwiązanie to eliminuje konieczność czekania na linii i pozwala pacjentowi zająć się innymi sprawami.

Dzięki temu mechanizmowi rejestracja zyskuje na elastyczności, a pacjenci czują się lepiej zaopiekowani.

4. Personalizowana obsługa

Małe gesty mogą zdziałać cuda. Personalizacja obsługi, np. używanie imion pacjentów i dostosowywanie komunikatów do ich potrzeb, buduje pozytywne relacje i zwiększa zaufanie. Systemy, takie jak Welyo Contact Center, oferują funkcję identyfikacji numerów, dzięki czemu rejestracja od razu wie, z kim rozmawia.

Takie podejście nie tylko podnosi jakość obsługi, ale także pozwala pacjentom poczuć się wyjątkowo – co jest kluczowe w budowaniu ich lojalności.

5. Monitoring jakości obsługi

Jak usprawnić komunikację? Regularna analiza rozmów telefonicznych i ocena jakości obsługi pozwala identyfikować obszary wymagające poprawy. Dzięki raportom i statystykom dostarczanym przez nowoczesne systemy możesz doskonalić umiejętności swojego zespołu.

Lepsza jakość obsługi przekłada się na wyższy poziom satysfakcji pacjentów, a to buduje przewagę konkurencyjną Twojej placówki na rynku medycznym.

Podsumowanie – rezerwacja wizyt w placówce medycznej

Skuteczna rejestracja to klucz do budowania zaufania pacjentów i przewagi konkurencyjnej. Automatyzacja, optymalizacja obsady, opcja call-back, personalizacja oraz monitoring jakości obsługi to pięć kroków, które pomogą Ci usprawnić proces rejestracji i podnieść jakość usług. Wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak Welyo Contact Center, pozwala zrealizować te cele szybko i skutecznie.

Zacznij działać już dziś i pokaż swoim pacjentom, że ich komfort i czas są dla Ciebie priorytetem!

FAQ

1. Jak automatyzacja rejestracji wpływa na dostępność placówki medycznej?

Automatyzacja umożliwia szybką i bezproblemową rejestrację pacjentów, eliminując długie oczekiwanie na połączenie. To rozwiązanie zwiększa dostępność i efektywność pracy administracji.

2. W jaki sposób optymalizacja obsady telefonicznej poprawia doświadczenia pacjentów?

Dostosowanie liczby pracowników do rzeczywistego natężenia ruchu eliminuje kolejki i przyspiesza obsługę, co znacząco poprawia satysfakcję pacjentów.

3. Dlaczego opcja „call-back” jest ważna dla pacjentów?

Opcja call-back pozwala uniknąć długiego oczekiwania na połączenie, co zwiększa wygodę pacjentów i usprawnia proces rejestracji.

4. Jak personalizacja obsługi wpływa na pacjentów?

Personalizacja sprawia, że pacjenci czują się docenieni i bardziej zaopiekowani, co buduje ich lojalność wobec placówki.

5. Jak monitoring jakości obsługi pomaga w rozwoju placówki medycznej?

Regularna analiza rozmów i statystyk umożliwia poprawę komunikacji, zwiększenie efektywności zespołu i podnoszenie standardów obsługi pacjentów.

Zorganizuj własne Call Center – co musisz wiedzieć?

Zorganizuj własne Call Center – co musisz wiedzieć?

Tworzenie własnego call center może wydawać się wyzwaniem, ale z odpowiednim podejściem przekształcisz ten proces w skuteczną strategię biznesową. W tym artykule pokażemy, na co zwrócić uwagę przy organizacji, aby Twoje centrum kontaktowe działało efektywnie i przynosiło zamierzone rezultaty.

System motywacyjny – klucz do sukcesu

Praca konsultanta call center jest wymagająca – wielokrotne rozmowy telefoniczne i częste odrzucenia mogą osłabiać motywację. Aby temu zapobiec, warto stworzyć przejrzysty i sprawiedliwy system motywacyjny.

Dobra pensja to podstawa. W dużych miastach minimalne wynagrodzenie netto oscyluje w granicach 2500–3000 zł. Jednak to premie są kluczowym elementem podnoszącym morale zespołu:

Warto również rozważyć nagrody produktowe, takie jak gadżety czy vouchery. To dodatkowy sposób na docenienie konsultantów i budowanie pozytywnej atmosfery pracy.

Standardy pracy w call center

Aby Twoje call center działało efektywnie, konieczne jest ustalenie standardów pracy, które ułatwią monitorowanie procesów i poprawią wyniki kampanii.

  1. Częstotliwość dzwonienia:
    • Gorąca baza kontaktów (np. leady z marketingu): priorytetowa obsługa, nawet kilka połączeń dziennie.
    • Zimna baza (kontakty bez wcześniejszego zainteresowania): połączenia rzadziej, np. raz na kilka dni.
  2. Skrypty rozmów: Przygotowane wzorce rozmów to niezbędne narzędzie w każdym call center. Pomagają utrzymać jakość rozmów, zapewniają zgodność z procedurami (np. zgody RODO) i ułatwiają wdrożenie nowych konsultantów. Traktuj je jako drogowskaz, a nie tekst do nauki na pamięć.

Pamiętaj, aby na bieżąco monitorować rozmowy, oceniać ich jakość i dostosowywać skrypty do potrzeb kampanii.

Kontrola i raportowanie – Twoja przewaga

Nowoczesne call center wymaga odpowiednich narzędzi do zarządzania i analizy wyników. Kluczowe są:

Dla zespołów zdalnych warto zastosować aplikacje mobilne, które monitorują aktywność i raportują wyniki. Przykładem jest system umożliwiający zapisywanie czasu połączeń oraz edycję danych klienta, co zwiększa efektywność agentów pracujących poza biurem.

Zdalni konsultanci – wyzwanie i szansa

Praca zdalna w call center staje się standardem, ale niesie ze sobą wyzwania, szczególnie jeśli chodzi o monitorowanie efektywności. Rozwiązaniem są aplikacje mobilne, które śledzą kluczowe parametry, takie jak liczba wykonanych połączeń czy czas ich trwania.

Jeśli Twoje call center obsługuje zdalnych agentów, warto rozważyć implementację takich rozwiązań. To inwestycja w jakość i przejrzystość działania.

FAQ

1. Jak zmotywować pracowników w call center?

Postaw na przejrzysty system wynagrodzeń: premie prowizyjne, nagrody produktowe oraz krótkoterminowe bonusy. To skutecznie poprawi morale i wydajność zespołu.

2. Jakie są najlepsze narzędzia do zarządzania call center?

Narzędzia takie jak wallboard, systemy raportowania i podsłuch rozmów umożliwiają bieżącą kontrolę i poprawę wyników. Dla zespołów zdalnych warto wdrożyć aplikacje mobilne do monitorowania pracy.

3. Dlaczego skrypty rozmów są ważne w call center?

Skrypty zapewniają spójność komunikacji, pomagają w przestrzeganiu procedur i ułatwiają szkolenie nowych pracowników. Powinny być traktowane jako wskazówka, nie sztywna reguła.

4. Jak kontrolować zdalnych konsultantów?

Używaj aplikacji mobilnych rejestrujących czas połączeń i aktywność konsultantów. To pozwala na bieżąco monitorować efektywność pracy, nawet zdalnie.

5. Jak zadbać o częstotliwość połączeń w call center?

Dostosuj ją do rodzaju bazy kontaktów: gorącą bazę obsługuj priorytetowo, wykonując połączenia nawet kilka razy dziennie, a zimną bazę mniej intensywnie.